divendres, 14 de desembre del 2012

Dijous 13 de Desembre


Avui ens hem reunit dispostes a deixar tota sa part d’organigrama enllestida “maldamens” ens  deixem el cervell! però d’avui no passa que no deixem la part inicial a punt per poder començar amb el conte i el repartiment de les activitats.
Per anar treballant d'una forma clara, el dilluns varem començar a fer-ho mitjançant diapositives; és a dir, hem obert el power point i hem anat afegint diapositives en blanc amb tot el text escrit amb tot allò que hi anirà a aquella "diapo". D’aquesta manera quan les haguem de muntar ja ho farem a sobre d’allò que hi ha escrit, i així ens podem fer una idea de quantes diapositives tindrem al treball.
Si no vaig errada, el treball ens ocuparà un total d’unes 60 diapositives, més o manco, i és que només del conte ja en tindrem 12 per muntar.
Hem de dir que després de tot el dia de treballs diversos, a les sis del capvespre teníem tot l’organigrama aclarit, amb totes les activitats de cada personatge pensades i amb els possibles falls i dubtes anotats per dilluns 17, que tenim una tutoria amb na Núria, poder resoldre i mostrar-li tots els dubtes que tenim. Va ser tot un èxit!
El tema ha quedat així:
Activitat guiada i estructura lineal. L’única fletxa de transició que farem servir serà a la portada que conduirà al menú d’activitats, perquè la resta de diapositives aniran automàtiques a mida que l’infant seleccioni l’activitat i la resolgui.
DIAPOSITIVA DE MENÚ

Es presentarà dividida en quatre parts cada una correspondrà a la imatge d’un dels personatges que li roben les lletres al bruixot. El dibuix de l’activitat que ens interessi que l’infant faci estarà destacada amb color i amb un efecte i la resta quedaran de color gris i sense enllaç. A mesura que es resolguin les activitats, al menú hi aniran quedant més personatges a color però amb la diferència que només es destacarà el de l’activitat que s’hagi de fer i a més, aquest serà l’únic amb enllaç a les propostes de joc, la resta s’aniran quedant en color o gris, dependentment de si ja l’hagi resolta o no, però sense enllaç possible.
ACTIVITATS DIVERSES
Totes les activitats que proposem als infants per aconseguir recuperar les lletres intentarem que vagin acompanyades tant de locució, com d’imatge com de lletres, per tal de facilitar la comprensió total per part de l’infant. Les activitats que hem pensat i esperem que siguin les definitives són:
·         Una sopa de lletres  on na Diabolina els anirà dient mitjançant locució i lletres de pal, quin nom de personatge han de cercar. A mide que els trobin a la sopa aquests apareixeran al volant del quadre de text però s'aniràn tatxant a mode d'orientació per l'infant.
 
·         Entre tres i cinc endevinalles que proposarà la bruixa Filomena que estàn relacionades amb diferents elements que han vist als fondos del conte o que han sortit durant la locució de la història, i que a més, la sol.lució estarà presentada en forma d’imatges a escollir. És a dir, sa primera endevinalla per exemple és un moix, per tant a mide que es senti l’endevinalla s’anirà apareguent la figura del moix, i a més hi haurà tres botons opcionals amb tres imatges que seran animals, però que només n’hi haurà una de correcte, que serà la que es correspongui amb la del moix de l’endevinalla. A més, cada imatge anirà acompanyada de la locució amb el seu nom i el seu so onomatopeic, per tant, trobem que resultarà bastant clarificadora la resposta a l'endevinalla. Per cert, les endevinalles les hem d'inventar nosaltres, per tant, estem esperant l'arribada inspiradora de les muses, que segur vindràn!
 
·         Una tercera activitat proposada és l'oferida pel drac Bernat que consisteix en unir  imatge amb el seu nom escrit en lletres de pal. Aquesta unió es farà mitjançant línees d'unió seguint el mateix sistema que amb la pràctica que varem fer amb en "Caillou" i l'avió.
 
·        Acabaran les activitats amb  una darrera proposada pel gnom Gumersindo que consistirà en una activitat doble. Per una part haurà de trobar un dibuix amagat darrera les lletres que formen la paraula amb el nom del dibuix pertinent: PÒCIMA;  i una segona activitat d’ordenar les lletres que formen el nom del dibuix; també PÒCIMA.
 
·         Cada activitat aconseguida suposarà el retorn d’una peça que significarà la recuperació d’un element amb lletres que li van robar al bruixot (llibre, etiquetes de pots, lletres per encanteris i cartells amb els noms dels ingredients). Així quan l’infant hagi resolt les quatre activitats i torni a tenir tot el puzle del menú de color, apareixerà el bruixot Bartok agraint l’ajut a l’infant i una darrera diapositiva  suposarà  el final del conte amb una locució que vindrà a dir allò de: “I conte contat, conte acabat”.
Més o manco i molt resumit, això és tot el que varem concretar durant el dijous. Quedem a l'espera del proper dilluns i el que dóni de si la tutoria amb na Núria.
Ja ho contarem!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada