divendres, 23 de novembre de 2012

Ja entrem dins dinàmica de feina...

Bueno bueno... aquest treball comença a tenir forma!
Avui capvespre ens hem tornat a reunir les quatre membres del grup i hem començat a treure coses en clar de totes les idees que van arribar a sortir en la trobada anterior.
 
El primer que hem fet és aclarir els tipus d’activitats que volíem fer.
Inicialmen pensàvem partir d’un conte i després plantejar activitats que realment no teníen per a què estar relacionades amb aquest conte, però no! No acabava de ser coherent i per això vam decidir que tot estigués connectat, no només perquè tot queda lligat sinó perquè també és una forma de mantenir l’infant dins del món que li hem creat per a realitzar el recurs multimèdia.
 
Llavors, partiríem d’un conte. Aquest conte tracta d’un bruixot que és una mica despistat i necessita les lletres de l’abecedari per el seu dia a dia...
Un dia, però, aparèixen una sèrie de personatges: una bruixa, una fada, un drac i un gnom que li prenen les lletres que formen part de la vida del bruixot.

Aquest sense les lletres no pot elaborar pocions, no pot dir les paraules màgiques, no pot fer ungüents curatius i no pot elaborar receptes perquè el seu llibre no té lletres. I el bruixot es va posar molt i molt trist...

INICI DEL RECURS: el conte apareixerà mig escrit (tot i que recitat per nosaltres) i mig amb imatges visuals, així com elaborarem un muntatge de power point per a fer un conte dinàmic, on apareguin els personatges i els diferents escenaris del conte.

Es pretén que els infants, tot i no saber llegir comencin a conèixer la direccionalitat i participin en el moment en què el conte es queda en silenci i ells han d’escriure o bé dir la paraula que està en format d’imatge.

A partir d’aquí es demana als nens de l’aula si poden ajudar al bruixos a trobar les lletres que formen part dels elements de la seva vida i per a fer-ho hauran de passar per quatre grups d’activitats relacionades amb conceptes de lectoescriptura diferent.

L’ACTIVITAT 1, està relacionada amb el llibre. És un llibre de sopa de lletres en què els infants hauran de trobar els elements que nosaltres els presentem.
L’ACTIVITAT 2, treballarà en relació amb els ingredients i haurà d’encertar i elaborar endevinalles.
L’ACTIVITAT 3, treballa les paraules màgiques a partir de la fonètic. En aquest cas demanarem als infants que facin un llistat de paraules que comencin, acabin o continguin el so “x”.
L’ACTIVITAT 4, treballa els pots on el bruixot guarda els ungüents curatius. Com aquesta no disposen de lletres no sabem què hi ha en el seu contingut. Per tant els infants haurà de relacionar imatges amb paraules.
 
Aquestes són les quatre activitats principals en què s’estructurarà el recurs. A partir d’aquí, quan comencem el muntatge vorem què és possible i què no, si hem de posar diversos nivells dins la mateixa activitat així com si hem de crear més activitats o variants de les mateixes.

A mida que l’infant vagi superant cada activitat, rebrà una peça d’un puzzle, que en acabar mostrarà la imatge d’un bruixot content i de tots els elements amb les seves lletres.

Ens hagués agradat que enlloc de ser el puzzle una simple imatge, que fos un mapa a partir del qual els infants haguéssin de trobar un “premi” per haver fet l’activitat, es tractaria d’un llibre de pocions per a aprofitar a un racó d’experimentació o qualsevol altra, però com tenim en ment que és interessant que aquest recurs el puguin emprar diferents persones, preferim simplificar-ho.
Doncs bé.... aquest és es tinglado que tenim armat... però encara no li hem trobat títol!!!
 
Bé, un cop hem tingut això decidit, ens hem posat en marxa.
N’Ana no ha pogut participar de tot això perquè està fent el DECA i justament tots els divendres té seminari, però hem hagut de quedar igual perquè sinó na Maialen no pot venir mai... De totes maneres, n’Ana ha vingut just ha acabat el seminari i s’ha afegit a la feina que estàvem fent.

Llavors, na Maialen i jo (n’Erika) ens hem posat a revisar la guia didàctica i els seus continguts, hem acabat d’adequar les àrees, objectius, continguts i criteris d’avaluació ja que quan ho vàrem fer en la segona sessió de quedar encara no teníem clar quines serien les activitats.

Hem anat organitzant la informació que inclouríem en cada apartat i decidint quin marc teòric cercar. Ens han sortit dubtes i hem enviat un correu a na Núria...
També hem decidit quina estructura vindria a tenir el nostre recurs:
 
 

Mentrestant, na súper Natàlia, amb sa seva súper imaginació, s’ha posat mans al teclat i ha escrit el conte! Així: pim, pam, pum! MÀGIAAA!

“Hi havia una vegada un bruixot que era de nom Bartok. En Bartok es passava el dia a la seva caseta  que es trobava dalt una muntanya, d’on només surtia per baixar al poble i comprar alguns ingredients necessaris per elaborar tota casta d’unguents”... mmmmm haureu d’esperar a que ho tinguem acabat!!! Jejejeje
 
I finalment, teníem tantes ganes de començar que ens hem posat les quatre a cercar les imatges dels personatges i elements del conte... ha estat de lo més entretingut!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada