dimarts, 20 de novembre del 2012

Tercera sessió de grup

Pinzellades sobre el nostre programa multimèdia...

Avui ens hem tornat ajuntar amb el grup de feina, ses de Llevant, per començar a donar una pinzellada al nostre programa multimèdia. Teníem poc temps per parlar sobre el tema i l’organització d’aquest, però ens ha ben retut...

El nostre projecte l’havíem anomenat “Aprenem les lletres” i la idea era realitzar un sèrie d’activitats i jocs que treballessin les lletres i la seva utilització, desprès ens ha vingut la idea de contextualitzar la temàtica i totes les activitats amb l’objectiu que l’infant conegui totes les paraules que es tractaran, passant anomenar el nostre projecte  sota el nom “Aprenem les lletres a l’escola”.

En un principi s’havia parlat d’estructurar totes les activitats proposades en diferents temàtiques, per exemple; tots els jocs més didàctics i de “taula” agrupar-los sota el tema de jocs. De manera que, si els infants cliquen en cada temàtica podrà triar entre dos o tres activitats diferents. Però desprès hem demanat opinió a na Núria i ens ha comentat que potser aquest tipus d’estructura resulti una mica avorrida o sense gaire motivació cap als infants i que,  el projecte perquè sigui més motivador hauria de tenir un fil conductor bastant clar durant tot el procés, tot i que nosaltres l’havíem contextualitzat, aprenem les lletres a l’escola, seguia sense tenir un fil conductor en les seves activitats.

La cosa segueix, seguiu llegint que es posa molt interessant...
Ens hem posat  a pensar quin podria ser el nostre fil conductor del nostre projecte multimèdia. 

Desprès d’una pluja d’idees que hem anat realitzant, hem anat mollejant l’estructura i aquestes són algunes de les idees que s’han plantejat:
  • Títol: Encara per determinar.
  • Fil conductor: un mag, molt despistat, que ha perdut les pistes del mapa per a fer els seus encanteris màgics. Els personatges que li han llevat al mag aquestes pistes són el drac, la fada, la bruixa i el gnom. Per a trobar totes els pistes, els infants hauran de realitzar una activitat amb cadascun d’aquests personatges. La recompensa serà una peça d’un encaix, mentre que amb l’encaix final trobarem la fotografia del mapa on el mag té totes les seves pistes i els ingredients màgics per a fer l’encanteri.

Una altre idea seria que el mag perdi l’abecedari i que sense aquest no pugui seguir fent els seus encanteris màgics, de manera que els infants amb les seves activitats vagin completant un encaix on el resultat serà la fotografia de l’abecedari sencer i quan es trobi aquest abecedari cantar una cançó referida a les lletres.

Hem estat parlant de les activitats que podríem incloure en aquesta petita aventura multimèdia, entre elles hi hauria identificar paraules amb dibuixos o amb sons, una cançó, una sopa de lletres.
Divendres  capvespre ens havíem organitzat per quedar i començar a donar-li forma a aquest programa multimèdia. El proper dia ja ens quedarà tot bastant fermat a fi de seguir avançant en la feina.

Fins al proper dia!
PD. No us perdeu les pròximes publicacions que anunciarem el títol del nostre programa! Té pinta de ser interessant   jiji



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada